Cum întrețin igiena orală?

Principala operațiune de întreținere a igienei orale este spălarea regulată, de două ori pe zi. Neglijarea acestei operațiuni de igienă va determina, pe termen mediu și lung, afecțiuni stomatologice care, netratate, pot deveni severe.

Ce tip de periuță de dinți este mai eficient: periuța clasică sau periuța electrică?

Dacă periajul este realizat corect, periuța clasică poate avea rezultate foarte bune. Totuși, o periuță electrică asigură un periaj ma eficient, fiind construită în așa fel încât să atingă standarde superioare din punctul de vedere a calității periajului.

Când este mai important să mă spăl pe dinți, dimineața sau seara?

Ambele sesiuni de periaj sunt extrem de importante. Totuși, dacă ar fi să le clasificăm, periajul de seară este mai important. În timpul zilei se consumă alimente și băuturi care lasă urme pe dinți. În timpul somnului secreția de salivă scade, așa că aceste urme vor rămâne pe dinți și se vor transforma în elemente contaminante ducând la o respirație urât mirositoare și la alte afecțiuni stomatologice.

Cum îmi conving copilul să meargă la medicul stomatolog?

Este foarte important ca vizita la stomatolog să nu fie asimilată ca o experiență traumatizantă. De aceea este esențial ca vizita la stomatolog să nu intervină în momentul în care apar durerile. Copilul trebuie adus la medicul stomatolog periodic pentru consult astfel încât în momentul în care va fi nevoie de un tratament mai dureros să-l poată accepta mai ușor.

Când trebuie să merg la medicul stomatolog?

Situația ideală este ca pacientul să nu aștepte până când durerile devin insuportabile. Ideal ar fi să se facă două consultații pe an și o radiografie panoramică pentru a putea avea o arhivă a stării de sănătate orală. Astfel, poate fi dezvoltată mai ușor o strategie personalizată de tratament în momentul în care aceasta va fi necesară.